Do wyboru, do koloru – środowiska graficzne w Ubuntu

6 07 2007

Jak informowałem we wcześniejszych wpisach już od pewnego czasu pracuję w systemie Ubuntu 7.04. Po domyslnej instalacji Ubunciak wyposażony jest jedynie w GNOME – dla niektórych szere i nudne, dla innych piękne i jedyne w swoim rodzaju. Osobiście nie posiadam jeszcze własnych, niezmiennych opini na temat GNOME, KDE itd., dlatego też postanowiłem trochę urozmaicić sobie ten system, zarazem testując kilka środowisk graficznych, instalując ich kilka.

Na pierwszy ogień poszło KDE, instalowane poleceniem:

sudo apt-get install kubuntu-desktop

wpisywanym oczywiście w konsoli. Do tego doszło jeszcze XFCE4 (instalowane domyslnie w Xubuntu). Środowisko to zainstalujemy poleceniem analogicznym do poprzedniego:
sudo apt-get install xubuntu-desktop

Nie pominąłem też Fluxobxa:
sudo apt-get install fluxbox

oraz WindowMaker’a:
sudo apt-get install wmaker

Screeny z wyżej wymienionych środowisk zamieściłem w dziale Galeria . Teraz jeszcze krótka informacja dla początkujących użytkowników Linuksa:

– środowisko graficzne możemy zmieniać, używając sesja -> zaznaczamy odpowiednie środowisko, po wylogowaniu się

– po instalacji dodatkowych środowisk graficznych pomocna okazuje się niewielka aplikacja Usplash Switcher. :)

Działania

Information

11 komentarzy

6 07 2007
soltys

Warto dodać, że można mieć zainstalowane KDE od razu po instalcji. Instalując kubuntu z strony kubuntu.org

Zawsze wolałem KDE od GNOME.

6 07 2007
Informatyk

„Warto dodać, że można mieć zainstalowane KDE od razu po instalcji. Instalując kubuntu z strony kubuntu.org”

Kubuntu było jednym z moich pierwszych Linuksów. :) Podobnie sprawa wygląda z Xubuntu (gdzie od razu otrzymujemy XFCE4) czy nUbuntu (Fluxbox).

Ja za to wolę GNOME od KDE. To drugie jest takie cukierkowe, za bardzo przypomina Windowsy. A tymczasem ja od Linuksa oczekuję czegoś innego.

6 07 2007
mati304

Tak, prawie wszystko, jeszcze:
sudo apt-get install ubuntu-desktop
Ubuntu niby ma je jako domyślne, ale warto to dodać choćby ze względu na userów Kubuntu, którzy woleliby zapomnieć o Windowsie :D

Ja także preferuję GNOME, KDE jest takie… dziwne

6 07 2007
soltys

Czy jak się wam kojarzy z Windows to od razu musi być `ble’?

Napisałem nawet o tym posta: Pokemony w społeczności Open-Source

7 07 2007
Informatyk

Ciekawy wpis, wprawdzie już trochę ‚stary’ jednak nadal aktualny :] Skomentowałem.

27 08 2007
Instalacja środowisk graficznych w Debianie « GigaBlog’s

[…] środowisk graficznych w Debianie 27 08 2007 Jakiś czas temu napisałem o instalacji środowisk graficznych w Ubuntu Feisty. Tym razem pragnę podzielić się z Wami wiedzą jak zrobić to w Debianie 4.0 […]

9 10 2007
20 06 2008
zorro

mi osobiscie podoba sie KDE

29 01 2014
See the great and innovative happenings in the world

Hi there! I simply would like to offer you a big thumbs
up for your excellent information you have right here on this post.

I’ll be returning to your blog for more soon.

3 03 2014
Paige

At this time I am ready to do my breakfast, later than
having my breakfast coming yet again to read further news.

3 05 2014
premature ejaculation UK

I was very pleased to uncover this site. I wanted to thank you for
your time just for this fantastic read!! I definitely liked every bit of
it and I have you saved as a favorite to see new things on your website.

Skomentuj

