Google i systemy operacyjne

11 08 2007

Największą internetową skarbnicą wiedzy jest oczywiście Google. Za pomocą tego przydatnego narzędzia możemy przeszukać całą Sieć. Internetowy gigant wychodzi jednak na przeciw użytkownikom poszczególnych systemów operacyjnych. Pod adresem Google.com/linux znajdziemy Google wyszukujące jedynie strony traktujące o Linuksie. Analogicznie do powyższego wchodząc na Google.com/mac otrzymamy wyszukiwarkę informacji o komputerach Macintosh. Nie zapomniano również o systemach z rodziny BSD. Aby przeszukać witryny o tej tematyce należy połączyć się z adresem Google.com/bsd. Po ‚odkryciu’ powyższych tematycznych wyszukiwarek sprawdziłem oczywiście czy istnieje strona Google.com/windows – ku mojemu zaskoczeniu nie znalazłem jej. Jak się okazuje chcąc poszukać za pomocą Google stron o tematyce Windowsa należy wpisać adres Google.com/microsoft. Dlaczego zatem zamiast Google.com/apple istnieje Google.com/mac? ;) Wyszukiwarka publicznych kodów źródłowych dla programistów znajduje się tutaj.


Działania

Information

8 responses

11 08 2007
macol

może dlatego że microsoft to nie tylko windows, a także VS, office, sql server, itd.

11 08 2007
Informatyk

Apple to też nie tylko Mac, jednak to po prostu MS ma monopol. :] Dlatego właśnie nad tym się zastanawiałem ;)

11 08 2007
kazik

Popraw linka do linuxowej strony:D

11 08 2007
Informatyk

Dzięki, a miałem już takie dziwne wrażenie że Google padło :D

12 08 2007
Top Posts « WordPress.com

[…] Google i systemy operacyjne Największą internetową skarbnicą wiedzy jest oczywiście Google. Za pomocą tego przydatnego narzędzia możemy […] […]

12 08 2007
SunSet

nie wiem po co robic takie cos ja uzywam zwyklego google.pl, uzywam ubuntu i jak cos mi potrzebna na pingwinka to sobie bez problemu znajdeuje ;) poztym sa ludzie dla ktorych google to i tak zagadka….

” Dlaczego tak często odsyłacie pytających na forum do wyszukiwarki http://www.google.com.pl?? Nie znalazłem żadnego postu w którym ktoś odwołał by na onet.pl lub interia a nawet wp!! Czy google to jakaś specjalna hakerska wyszukiwarka??”

12 08 2007
SunSet

ucielo mi tagi i nick… to byl cytat z pr0n.pl jak cos ;)

12 08 2007
Informatyk

Na forach Linuksowych odsyla się właśnie do Google.com/linux. Dlaczego? Są n00by które w zwykłym Google mają problemy ze skleceniem nawet prostego zapytania. Takie cos im to ułatwia (aczkolwiek najczęściej żeby uzyskać to samo wystarczy w Google.com wpisać fraza linux) ;)

Skomentuj

