W końcu działający Beryl

14 08 2007

Jakiś czas temu pisałem o instalacji na moim Ubuntu Feisty Beryla. Wszystko byłoby wtedy dobrze gdyby nie brak belki w oknach. Niestety nawet na forum Ubuntu.pl nikt nie potrafił rozwiązać owego problemu. Spore zainteresowanie tym błędem wykazał natomiast adek (u którego zresztą również występowała ta usterka) i ‚opracował’ metodę pozwalającą na pozbycie się go. Niestety na mojej maszynie nie zadziałałą ona.

Po ponad miesiącu od ostatnich prób korzystania z Beryla podjąłem się zadania ponownej jego instalacji. Jako że system miałem jeszcze ‚świeży’ do stracenia nie miałem nic. ;) Poszedłem na całość i oprócz samego Beryla zainstalowałem również masę innych dodatków i bibliotek. O dziwo – problem zniknął. Dlatego też poniżej publikuję kilka, ładniejszych niż poprzednio screenów z mojego desktopiku:
ubuntu1.png wodaubuntu.png ubuntuogien.png ubuntu2.png


Działania

Information

7 responses

13 08 2007
marines

ale dlaczego beryl?

13 08 2007
Informatyk

Compiz-fusion, ale menedżer okien – Beryl. :)

14 08 2007
SunSet

tez mialem ten problem… ale ja znalazlem az dwa rozwiazania na ubuntu.pl ;p

ja go rozwiazalem na 2 sposoby (tzn. 2 razy instalowalem beryla i oba dzialaja ;d)

1:
w xorg.conf
W „section screen”
pod:
DefaultDepth 24
wstawawiamy:
Option „AddARGBGLXVisuals” „true”
Option „DisableGLXRootClipping” „true”

i resetujemy

2:
szczerze mowiac juz nie pamietam dokladnie ale w beryl menagerze trzeba bylo ustawic jakas opcje… no kurde nie pamietam jaka ;p nie mam teraz beryla zeby sprawdzic… ale wiem ze odrazu pomoglo ;) jestem pewny na 100% ze na forum gdzies jest ten temat ;)

14 08 2007
denek

Fajnie to wygląda, ale ja jako gracz nie mam wyboru – Vista :/

14 08 2007
Informatyk

Heh, coś za coś. Teraz widze że paska tytułowego nie mam w Compizie. Na szczęście i tak korzystam tylko z Beryla ;)

@Denek – > Już masz Vistę?

14 08 2007
ppk

Taniej zamówić sobie ubuntu i kupić cedege – 35zł, obsługuje sporo tytułów :)

14 08 2007
Informatyk

@ppk: Cedega kosztuje 79 PLN, tylko w promocji, po wprowadzeniu klucza promocyjnego sprzedawana jest po obniżonej cenie 35 zł. :) No ale taniej i tak wychodzi.

Skomentuj

