Slackware – zmiana nazwy hosta

1 12 2007

O instalacji Slacka na moim komputerze pisałem już na Joggu, więc powstarzać się nie będę. Skupię się lepiej na opisie rozwiązań kilku problemów jakie napotkałem konfigurując ww. system.

 Zmiana nazwy hosta

Muszę przyznać się iż podczas instalacji nazwa hosta którą wybrałem nie była zbyt ładna, stąd też niedługo poczułem potrzebę jej zmiany. ;) Teoretycznie łatwo mozna tego dokonać w Menu K -> Control Center -> Internet & Network -> Network Settings -> zakładka Domain Name Systems, jednak w praktyce na początku wszystko OK, ale po reboocie ustawienia się resetują. Poszedłem za radą użytkowników z polskiego forum Slacka i dodałem po prostu
hostname moja_nazwa
do pliku startowego rc.local. (/etc/rc.d/rc.local).


Działania

Information

6 responses

1 12 2007
Tomipnh

Daj spokój – warto dla tego było robić wpis na blogu?

1 12 2007
Informatyk

Przynajmniej po to abym ja pamiętał. ;) Dawno tu nic nie pisałem, a poza tym gdybyś widział pytania na niektórych forach internetowych to opisywać trzeba praktycznie każdą czynnośc…

1 12 2007
Tomipnh

Wiele razy widziałem pytania wołające o pomstę do !google.
_Ten_ wpis też by nie powstał gdybyś pomyślał/poszukał.

1 12 2007
Informatyk

Tak się składa że Google i manuale nie są mi obce, przeszukanie zasobów sieciowych jest oczywiście pierwszym co robię po napotkaniu problemu, także i tego. Znalazłem kilka wskazówek odnośnie zmiany nazwy hosta, jednak zadziałały jedynie te z forum na którym napisałem odpowiedni wątek. Zresztą czy jest się o co kłócić? ;) Zgadzamy się przynajmniej w jednym: najpierw zawsze używaj Google

10 07 2008
Beginner

a ja właśnie wygooglowałem ten wpis, dzięki bardzo przydany, pozdrawiam!

4 08 2014
szczecin

My spouse and I stumbled over here by a different website and thought I may as well
check things out. I like what I see so i am just following
you. Look forward to going over your web page for a second time.

Skomentuj

