Linux – nowe doświadczenia

19 01 2008

Kierowany chęcią bliższego zapoznania się z systemem GNU/Linux, nie tylko od strony graficznego interfejsu użytkownika postanowiłem zainstalować na swoim dysku Slacka. Pisałem już o tym także na moim Joggerze, a teraz mogę z przyjemnością poinformować, iż ze Slackware wytrzymałem już prawie 2 miesiące, i nie zanosi się abym miał z niego zrezygnować. Muszę przyznać, że przez 5 miesięcy użytkowania takich dystrybucji jak Ubuntu, Fedora, OpenSUSE nie umiałem rozwiązywać problemów z bootloaderami, serwerem X… Nigdzie nie montowałem także ręcznie dysków, ani nie miałem okazji korzystać z bardzo użytecznego polecenia chroot. ;) Dopiero napotykając różnego rodzaju kłopoty w trakcie korzystania ze Slacka, uczyłem się z nimi sobie radzić.

Całkiem niedawno, wzbogaciłem się także o nowy dysk SATA, o pojemności również 160GB. Na razie siedzi tam Debian Etch, jednak zamierzam zainstalować na nim OpenSolarisa bądź coś z rodziny *BSD. :)


Działania

Information

9 responses

19 01 2008
mati304

„…siedzi tam Debian Etc…”
Jako że nie znam takiej wersji, domyślam się, że chodziło Ci o Etch’a ;P

19 01 2008
Informatyk

Racja, ‚h’ uciekło. Poprawione.

19 01 2008
Surion E.

Słusznie. Popieram Slackware’a :)

20 01 2008
Gloomy Slipper

A czemu chcesz eksmitować Debiana?

21 01 2008
Informatyk

@Gloomy Slipper: Po pierwsze, problem „Twoja sesja trwała krócej niż 10 sekund. Jeśli nie było to związane z własnoręcznym wylogowaniem się, może oznaczać problem z instalacją lub brak przestrzeni dyskowej. Spróbuj się zalogować przy użyciu jednej z sesji awaryjnych i sprawdź, czy możesz naprawić problem. „. Chmody i chowny ustawione, dużo wolnego miejsca na każdej partycji… Na forum Debiana nikt nie umie już pomóc.

Po drugie chęć poznania także innych systemów Uniksowych. Debiana miałem już kiedys jakis czas, i szczerze powiedziawszy nie znalazlem tam zadnych rzeczy jakich nie moglbym miec na Slacku. Dwa Linuksy na jednym dysku to prawie to samo, na forum Slacka, ludzie radzą przetestować np. *BSD, Solarisy…

21 01 2008
Gloomy Slipper

Rozumiem. Ja zaczynałem przygodę ze Slackiem i to był błąd. Na UBUNTU siedzę od wersji 4.10 i naprawdę nie narzekam.

21 01 2008
ppk

Ten OpenSolaris jest nawet fajny, narazie testowałem tylko Nexente ale juz widze że to następny OS na którego się przesiąde :)

22 01 2008
Informatyk

Też dostałeś darmową DVD, czy może ściągałeś ISO z Sieci? :)

22 01 2008
ppk

Dostałem DVD :)

Skomentuj

