‚man sudo’ i problemów ze Slackiem kilka

25 04 2008

Po wczorajszej, rzecz jasna udanej instalacji Slackware nie mogło nie spotkać mnie kilka problemów z działaniem niektórych funkcji systemu czy też aplikacji. Na początek oczywiście czekało mnie rozprawienie się z konfiguracją serwera X. Do wyboru Xorg –configure, xorgconfig i xorgcfg. Jak zwykle, skorzystałem z tego drugiego. Jeszcze tylko pobranie sterowników NVIDI i można odpalać KDE. Coś jednak poszło nie tak, w rezultacie czego myszkowy scroll nie działał. Kilka modyfikacji Xorg.conf, trochę grzebania w necie i w końcu znalazłem to czego szukałem:

Section "InputDevice"
Identifier "Mouse1"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "IMPS/2" # PS/2 Mouse
Option "Device" "/dev/input/mice"
Option "ZAxisMapping" "4 5 6 7"
Option "Buttons" "7"
EndSection

Kluczem do sukcesu okazały się opcje ZAxisMapping i Buttons (bez tego drugiego rolka nie poszła, chociaż w wielu poradach było to pomijane). Początkowo, kłopoty miałem również z GSlaptem, w wyniku czego okazało się, iż najlepszym sposobem jego instalacji jest zrobienie to poprzez slapt-get (na którego nakładką jest GSlapt): slapt-get –install gslapt. Na koniec jeszcze tylko zmiana tematy, motywu, instalacja OpenOffice, i mamy system gotowy do użytku. :)

Nie żebym naśmiewał się z początkujących, jednakże jeden z dziejszych postów na forum Linux.pl szczerze mnie rozbawił. Mianowicie zapraszam do lektury tego tematu, a konkretnie dwóch postów, których treść pozwolę sobie tu przytoczyć:

Chmooreck: man sudo
Wasabi: kur…. chciałeś mnie obrazić?


Działania

Information

8 responses

25 04 2008
mati304

Czyli wracasz do Slacka, fajnie ;]
W ogóle to dzięki za ten fragment xorg.conf’a, bardzo mi się przydał.

25 04 2008
Wielki powrót Slackware « mati304’s weblog

[…] chwilę spędziłem na zabawie z niedziałającą rolką, ale Trivelt pokazał mi, gdzie tkwił problem. Zdążyłem trochę go spersonalizować, głównie od strony technicznej. Między innymi […]

26 04 2008
Trivelt

Miło mi że mogłem pomóc, w razie jakichs problemów z systemem zaglądaj na forum.slackware.pl. Inne witryna, również warta uwagi to http://scxd.info/. Najlepiej dodaj sobie do repo.

26 04 2008
student

Jakbyś poczekał kilka dni to instalowałbyś już Slacka 12.1. Slackware-current ma właśnie status Slackware 12.1RC2…

26 04 2008
Trivelt

Upgrade, za pomocą Swareta, bądź też (mojego ulubionego) Slapt-get nie jest raczej problemem. :)

26 04 2008
mati304

Dokładnie, ludzie spragnieni dobrego systemu nie potrafią poczekać ;]

26 04 2008
student

no uważałbym z podmienianiem glibca na normalnie latającym systemie. Normalnie robi się takie rzeczy po przejściu na single-user mode, podmienieniu glibca i wszystkich przekompilowanych programów i powrocie do multi-user. nie wiem czy te wasze swarety to potrafią (używam slacka od prawie 10 lat i nigdy tego nie używałem)…

13 05 2009
ferfer

asdasfsdaf

Skomentuj

