Nowy Wine i Firefox

20 06 2008

17 czerwca 2008 – to data, którą prawdopodobnie jeszcze dłuugo będziemy pamiętać. Wtedy to bowiem miały miejsce aż dwie ważne premiery – opublikowano trzecią wersję Firefoksa oraz poinformowano o ukazaniu się stabilnej wersji Wine 1.0. Przeglądarkę spod znaku ognistego lisa (a raczej pandy małej) udało mi się ściągnąć dopiero około godziny 21, czyli po 2 godzinach od jej wydania – powodem były przeciążone serwery Mozilli. Widać, że chyba nie wszystko zostało przewidziane. ;) Finalną wersję Wine miałem okazję przetestować dopiero dzień później, kiedy powróciłem do mojego ulubionego systemu – Slackware.  Przyznam, iż obie aplikacje zrobiły na mnie dosyć dobre wrażenie. Firefoksem jestem wręcz nawet zachwycony – podoba mi się jego nowy wygląd, funkcje (a w szczególności, inny niż w poprzednich wydaniach mechanizm przywracania sesji). Jedyna rzecz do której mogę się przyczepić, to brak ramki z pytaniem czy „Zapamiętać hasło”, a jedynie pasek u góry – uniemożliwia do szybkie pozbywanie się tej informacji 2xEnter. Jeśli chodzi o Wine, nareszcie bez żadnych problemów mogę pograć sobie w moje ulubione gry – Gothic I i II (a także parę innych tytułów) – w trzecią część sagi niestety jeszcze nie zagramy na systemie Linux.


Działania

Information

Skomentuj

