Software Developer’s Journal 9/2008

22 08 2008

»C5 – nowoczesna biblioteka kolekcji dla .NET

Maciej Paczewski
Maciej opisuje C5, czyli nową bibliotekę kolekcji dla .NET stworzoną na Uniwersytecie IT w Kopenhadze. C5 nie tylko jest użyteczną biblioteką kolekcji ale również nowym podejściem do wykorzystania kontenerów w .NET. Mimo swojego niewielkiego wieku jest ona wykorzystywana w przemyśle gier komputerowych, sektorze bankowym, instytucjach finansowych oraz nawet w US Naval Research.


»Optymalizacja bazy danych

Marek Krokiewicz
Każda aplikacja funkcjonuje w ramach ograniczonych zasobów systemu, takich jak – pamięć, czas procesora, przepustowość sieci itp. Słaba wydajność SZBD (System Zarządzania Bazą Danych) to zwykle problem zużycia dostępnego zasobu. Należy więc unikać takich sytuacji, uwzględniając możliwe, chwilowe obciążenie systemu dodatkową pracą.


»Inżynieria baz danych

Andrzej Dąbrowski
Andrzej przeprowadza analizę narzędzi Embarcadero wskazując jednoznacznie na to, że producentowi zależy na jak największej wszechstronności narzędzi. Dzięki temu są one przydatne w firmach, gdzie wykorzystuje się wiele serwerów baz danych oraz dokonuje się migracji pomiędzy różnymi typami platform bazodanowych. Rozwiązania te rewolucjonizują bowiem sposób pracy z wieloma serwerami, pozwalając użytkownikom na znaczne ograniczenie czasu potrzebnego na wykonanie powierzonych im zadań oraz sprawniejsze ich zrealizowanie.


»Oracle 11g – niezawodna platforma przetwarzania danych

Michał Jerzy Kostrzewa
W trakcie ostatnich lat globalne znaczenie technologii informatycznych stało się faktem – ich powszechne zastosowanie we wszelkich dziedzinach ludzkiej działalności generuje potrzebę równie powszechnego, niezawodnego i łatwego dostępu do wszelkich danych, jakie są przechowywane w rozmaitych systemach.


»Była sobie inspekcja

Arkadiusz Merta
Arkadiusz w pierwszej części artykułu skoncentrował się na wprowadzeniu do zagadnień z dziedziny inspekcji oraz na skonstruowaniu odpowiedniego procesu. Proces ten został oparty na modelu PDAC, który można odnaleźć m.in. w ISO 9001. Podstawowymi jego wyróżnikami są elastyczność, skalowalność i uniwersalność. Choć większość przykładów odnosi się do implementacji oprogramowania, autor pokazuje, że takie same reguły dotyczą np. inspekcji dokumentów.


»Rzeczywisty czas czy rzeczywisty Linux? Racjonalny wybór

Paul N. Leroux , Romain Saha
Autorzy prezentują że pomimo tego, że system operacyjny QNX Neutrino stanowi doskonałą platformę dla aplikacji czasu rzeczywistego, nie ma konieczności dokonywania definitywnego wyboru między QNX Neutrino a systemem Linux. Projektanci, którzy korzystają z API standardu POSIX, mogą tworzyć programy dla obu systemów operacyjnych, wykorzystując każdy z nich tam, gdzie jest to najbardziej efektywne.


»Swing Application Framework – GUI na nowo

Piotr Kochański
Technologia Java Swing, pozwalająca tworzyć graficzny interfejs użytkownika w języku Java, od samego początku swojego istnienia, czyli od ponad 10 lat, była bardzo pechowa. Pierwsze implementacje były mało wydajne i uciążliwe w użyciu, kolejne wersje tego interfejsu powoli wprowadzały potrzebne ulepszenia, ale nigdy Swing nie stał się czymś lubianym i docenianym.


»Podstawy tworzenia gier w JME

Jacek Zagrodzki
Celem artykułu Jacka jest wprowadzenie w tematykę tworzenia aplikacji JME, a w szczególności gier. Artykuł podzielony jest na dwie części. Pierwsza ma formę tutoriala z jasno określonymi krokami, które należy wykonać aby otrzymać podstawową aplikację, która może być stosowana jako punkt wyjściowy do tworzenia gier.


»Programowanie gier dla Symbian OS – szkielet aplikacji

Rafał Kocisz
Rafał tym tekstem rozpoczyna cykl artykułów traktujących o programowaniu gier dla Symbian OS – jednego z czołowych graczy na rynku mobilnych systemów operacyjnych. Na dzień dzisiejszy, za całkiem rozsądną cenę otrzymujemy urządzenie wyposażone w kamerę o wysokiej rozdzielczości, kolorowy wyświetlacz, dostęp do szerokopasmowego internetu, zintegrowany moduł GPS, wysokiej jakości odtwarzacz dźwięku stereo, akcelerometr i układ wspomagający renderowanie grafiki 3D w czasie rzeczywistym. No i przy okazji – aparat telefoniczny. Ten szalony pęd technologiczny tworzy ogromną, otwartą przestrzeń dla nowych aplikacji, zaś lwią ich cześć stanowią gry.


»Wywiad z przedstawicielami firmy Gamelion

Software Developer’s Journal


Działania

Information

One response

10 04 2016
richmonddecker4726

We’re back from vacation and have decided as a class to submit a newpaper instead of a mini slide show. We all have ipages on our laptops, including m Click http://tu2s.in/lookme100830

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




%d bloggers like this: